Pages

Tuesday, October 19, 2010

Vrste linkova

Veoma bitan faktor u optimizaciji sajtova su linkovi. Medutim, nisu svi linkovi isti. Evo po cemu se sve mogu razlikovati. Potrudicu se da nabrojim što više razlicitih vrsta linkova koji se mogu sresti na sajtovima i preko kojih se može napraviti veza sa drugim sajtom.

Tekstualni linkovi i linkovi-slike

Link može biti u obliku teksta ili kao slika koja je linkovana prema nekoj adresi. Slika se najcešce pojavljuje kao link kao baner, mada može biti i drugih slucajeva.

vrste linkova
foto: Oran Viriyincy

Cist HTML link i anchor (sidro)

Link se može ostaviti kao puna HTML adresa, recimo http://nekisajt.com ili kroz anchor tekst (takozvano sidro) gde se rec linkuje (primer: Optimizacija sajta).

Nofollow i dofollow linkovi

Nofollow je vrednost koja se može dodweliti rel atributu nekog linka. Prostije receno, ako se u kodu linku dodeli nofollow, Guglu se time pokazuje da nismo sigurni u kvalitet stranice koju linkujemo, te Google ne prenosi PR na tu stranu. Google je pokrenuo rel="nofollow" zbog borbe sa spamom, neki drugi pretraživaci su ga prihvatili, neki nisu. Kada se krenulo sa korišcenjem nofollow, pocela je i zloupotreba od strane nekih webmastera, mnogi su nofollow poceli dsa stavljaju na sve odlazne linkove. Danas se on koristi umereno, i link koji ima rel nofollow nije bezvredan.
Dofollow ne postoji kao takav, ali se za linkove koji nemaju nofollow u žargonu kaže da su dofollow.

Otvaranje linkova u novom prozoru

Klikom na link, novi sajt se može otvoriti u istom prozoru koji je aktivan, ili se otvoriti u novom prozoru.

HTML i BB Code

Na sajtovima se linkovi uglavnom pišu HTML kodom. Kod foruma se mahom koristi BB code, ili neki drugi, u zavisnosti od softvera koji forum koristi. U pozadini, i taj BBcode se pretvara u HTML, ali korisnik za pisanje linka ne koristi HTML vec BBcode.

Flash i HTML link

Link može biti na HTML strani, pisan HTML jezikom, ili na flash stranici. Za pretraživace je bolje ako je link u HTML-u.

Ovo su neke tehnicke strane razlicitih nacina pisanja linkova. Kada je rec o linkovima i optimizaciji za pretraživace, o tome gde se nalazi link, tu vec ima mnogo ostalih faktora zbog kojih nije svaki link isti. Da li je link sa srodnog sajta, slicne tematike ili nije, kojili PR ima stranica sa koje se linkuje, kada je link postavljen, koliko su sajt i stranica stari, da li je link u kometaru bloga, u potpisu na forumu, u sadržaju sajta, da li je link na svim stranama sajta ili samo na jednoj, koliko još linkova postoji na strani osim tog jednog, koji je jezik na stranici gde se link nalazi, …


View the original article here

0 comments: