Pages

Wednesday, October 27, 2010

Originalni CMS i SEO nedostaci

CMS (content management system) se koristi kada se želi lako upravljanje sajtom. Onda kada korisnik želi da bez znanja o HTML-u, PHP-u, piše nove tekstove za sajt, menja postojece, dodaje nove stranice, slike, … Iako postoje gotovi CMS sistemi (uglavnom se koristi Joomla mada je i WordPress sve zastupljeniji i u ove svrhe) vlasnici sajtova se cesto opredeljuju i za originalna rešenja koja se rade ili samo za njihov sajt ili u malom obimu. Kod takvih rešenja neki od autora CMS-a cesto zapostavljaju SEO tako da sajt koji vlasnik dobije teško može biti optimizovan za pretraživace. Evo nekih od najcešcih SEO problema koji se mogu javiti u tim slucajevima:



Optimizacija Title taga u CMS-u


Title tag je  na svim stranicama isti. Nema mogucnosti da razlicite stranice imaju svoj originalni title tag.


Optimizacija adresa stranica


Adrese (URL-ovi) stranica su recimo sajt.com/index?strana11.php ili nešto poput toga. Najbolje je kreirati sistem tako da se adresa pravi automatski od naslova novog teksta. Recimo sajt.com/naslov-novog-teksta/ ili slicno.


Meta opisi, CMS i SEO


Meta opisi, ili meta description tag je takode cesto nemoguce kreirati za razlicite stranice. Nekad postoji samo jedan, isti za sve a nekada nema ni toga. A on je itekako bitan jer se obicno pojavljuje ispod naslova u Google rezultatima.


ALT tagovi za slike


Dešava se da CMS ima mogucnost da korisnik dodaje slike u tekstove ali ne i da dodeljuje ALT tagove tim slikama. U optimizaciji stranica i slika, ovo je veliki nedostatak.


Naveo sam samo one nedostatke koji se najcešce srecu kod “custom made”, originalno radenih CMS sistema a koji itekako smetaju pri kasnijoj optimizaciji sajta. Te, ako se vec koristi neki CMS, odlicne varijante su WordPress ili Joomla ali ako se korisnik vec odlucuje za originalno rešenje ovo je nekoliko stavki na koje treba skrenuti pažnju osobi koja taj CMS pravi.


View the original article here

0 comments: