Pages

Thursday, October 7, 2010

Kako istražiti i odabrati ključne riječi? / video

Ima više razlicitih softwera i web servisa koji nam mogu olakšati i ubrzati istraživanje kljucnih rijeci, no oni najbolji, a to su uglavnom oni koji podržavaju više jezika, pa i hrvatski, nisu jeftini. Ako trebate samo definirati kljucne rijeci za svoju web stranicu, možete to i “pješice”… potrošit cete i nekoliko sati, ali se svakako isplati.

Osnovni koraci

Brainstorming. Zapišite sve rijeci i recenice relevantne za vašu stranicu koje vam padnu na pamet.Provjera prometa. Provjerite pomocu Google Adwords Keyword Toola kolika je procjena mjesecnog broja pretraga za svaki termin, a usput pogledajte i sugestije, uvijek se nade nešto što smo previdjeli u prvom popisu. Izbacite s popisa sve izraze koji imaju manje od stotinjak pretraga.Provjera konkurencije. Provjerite u Googleu (tražilici) broj rezultata za svaku pretragu.Odabir primarnih i sekundarnih kljucnih rijeci. Rijeci biramo prema omjeru “ponude i potražnje” izbjegavajuci preopcenite. Kao primarnu rijec necemo odabrati termin koji ima na primjer nekoliko milijuna rezultata (bez obzira na veliki broj pretraga), za koji cemo, uz sve napore, teško ili nikad doci do prve stranice Googlea. Više ce nam se isplatiti optimizirati stranicu za termine ili fraze koji imaju nešto manji promet, ali puno manju konkurenciju. Ukratko, ako našu kljucnu rijec traži 500 ljudi, a konkurencija je manja od 50 tisuca, uz pametnu optimizaciju možemo se probiti do prve stranice googlea, a to znaci da imamo dobre šanse da tih 500 korisnika (ili barem dio njih) i posjeti našu stranicu. S druge strane ako optimiziramo za rijec koja ima i 50.000 pretraga, ali konkurenciju od više milijuna stranica, ne znam tko ce imati toliko strpljenja i motivacije da nas nade negdje ne 53. stranici.

Pogledajte video (zapravo 3 videa – originalnu snimku sam morala podijeliti zbog tehnickih razloga) u kojem sam snimila konkretan primjer istraživanja.

Ako ne možete vidjeti video trebate instalirati Adobe Flash Player, a možete ga besplatno preuzeti ovdje.


View the original article here

0 comments: