Pages

Sunday, October 3, 2010

Optimizacija web stranica: SEO plan

Optimizacija web stranica ili SEO (Search Engine Optimization) ili optimizacija za tražilice podrazumijeva sve radnje koje poduzimamo da bi naš web site bio što eksponiraniji, prisutniji na netu.
Što god pisali, kreirali, nudili ili prodavali, ako smo to odlucili predstaviti na webu, osnovni nam je cilj da naš sadržaj bude dostupan što vecem broju posjetitelja.
Najbolji nacin da to postignemo je da budemo uvršteni u rezultate na prvim stranicama Googlea (i drugih tražilica, naravno, iako su u našim krajevima neusporedivo manje popularne) za termine koji su relevantni za našu web stranicu.
Do visokog položaja na Googleu možemo doci na dva nacina:

Placenim oglasom (Adwords) tako da se nademo medu sponzoriranim rezultatima u desnom stupcu. Prednost je što smo odmah uvršteni, ali… “koliko para toliko muzike”, cim nam istekne uplaceni limit, nema nas nigdje. Iako se cijene ne cine visokima, kad racunate da morate platiti svaki put kad netko klikne na vaš link bilo s razlogom ili bez veze, vidite da vam budžet za reklame curi puno brže nego što ste ocekivali. Adwords se isplati vecim firmama, onima koji prodaju skuplje proizvode ili usluge, ukratko onima kojima se isplate i oglasi u tiskanim ili elektronicnim medijima.Pažljivo isplaniranim SEO taktikama koje ce našoj web stranici omoguciti da bude uvrštena u tzv. organske rezultate u glavnom stupcu tražilice. To je nešto sporije ali zato dugotrajno rješenje.

Razlikujemo dvije vrste optimizacije za tražilice: white hat i black hat, odnosno legalnu i eticnu te njenu suprotnost. Ja se bavim iskljucivo prvom i o tome kanim detaljnije pisati (dobro, ponekad iz znatiželje eksperimentiram i sa “sivljim” metodama, ali jako oprezno); za black hat optimizaciju mogu samo reci da se sastoji od hit and run metoda, daje brze rezultate, ali nije za duge staze i ozbiljne sajtove jer postoje realne šanse da vas otkriju i deindeksiraju vašu stranicu.

Bilo da se sami upuštate u optimizaciju ili taj zadatak povjerite nekom drugom, trebate znati osnovne korake za uspješan SEO. Poštivajuci redoslijed poslova uštedjet cete mnogo vremena i truda.

Kljucne rijeci su pojmovi i fraze koji su relevantni za vaš sadržaj, a takoder i svi termini koji se koriste kod pretrage u tražilici. Cilj je identificirati kljucne rijeci za koje želite biti visoko rangirani a za koje se istodobno isplati optimizirati stranicu. Znaci potrebno je pronaci termine i fraze koji imaju dovoljno velik broj stvarnih mjesecnih pretraga, a umjerenu konkurenciju. Ovo je vjerojatno najdosadniji dio optimizacije, ali nažalost neizbježan, jer bez dobro odabranih kljucnih rijeci nemaju baš smisla ni on page ni off page optimizacija.

Pod pojmom on page SEO podrazumijevamo ono o cemu moramo voditi racuna u samoj izradi web stranice da bismo je ucinili dostupnijom, prepoznatljivijom i citljivijom tražilicama i njenim spiderima. To ukljucuje npr. odabir vrste stranica (flash, html itd.), brzinu ucitavanja, strukturu navigacije, kako cemo se koristiti kljucnim rijecima, koje vizualne elemente koristiti (kad i kako), a koje izbjegavati te mnoge druge elemente.

Off page SEO znaci povezivanje naše web stranice s ostalim stranicama na netu i uglavnom se ispreplece s promocijom. Cilj nam je postici da se na što više razlicitih web stranica pojavljuje link koji upucuje na našu te od toga imamo dvostruku korist zato što taj link slijede googleovi spideri i cešce indeksiraju i uvažavaju naš sajt, a postoji i mogucnost da netko na njega i klikne te tako posjeti našu stranicu. Za off page optimizaciju možemo se koristiti npr. bookmarkingom, social i web2 sajtovima, stranicama slicnog sadržaja, komentarima na blogovima i forumima, web direktorijima, direktorijima clanaka, RSS direktorijima, video sajtovima i dr. Treba napomenuti da nije važan samo broj linkova, nego i njihova kvaliteta, odnosno vrijednost linka odreduju rang i reputacija stranice na kojoj se nalazi te tematska bliskost s našom.


View the original article here

0 comments: