Pages

Saturday, October 2, 2010

Eye tracking i rezultati pretraživanja

Mari Carmen Marcos i Cristina Gonzalez Caro su za potrebe Pompeu Fabra Univerziteta u Barseloni uradile istraživanje o ponašanju korisnika na stranicama sa rezultatima pretrage Google-a i Yahoo-a. Istraživanje je zasnovano na takozvanom “eye tracking“-u, odnosno “heat map“-ama.

eye tracking istrazivanje

U eksperimentu je ucestvovalo 58 osoba koje redovno koriste pretraživace, starosti izmedu 18 i 55 godina, 80% njih izmedu 20 and 30 godina, 25 muškaraca (43%) i 33 žena (57%). Test eksperiment je raden 30 minuta, individualno.
Svako od njih je imao kao zadatak da obavi 22 pretraživanja. Od toga 10 informacionih (da pronadu kolika je temperatura u odredenom gradu, biografiju neke licnosti, …), 3 navigacionih (pronaci zvanican sajt datih novina, fakulteta, televizije, firme), 4 transakcionih (kupiti kartu za pozorišnu predstavu, preuzeti softver, naruciti neki proizvod) i 5 multimedijalnih (pronaci zadatu sliku ili video).
Mereno je zadržavanje kod naslova, opisa i adrese u rezultatima, u milisekundama.
Rezultati su izraženi u procentima zadržavanja (koliko procenata njih se zadržalo na naslovu, opisu rezultata ili adresi) i na procentu vremena zadržavanja (procenat vremena utrošenog na naslov, opis ili URL od ukupno utrošenog vremena).

Pretrage informacionog karaktera

Naslov: 37% zadržavanja, 34% vremena
Opis: 51% zadržavanja, 53% vremena
URL: 12% zadržavanja, 13% vremena

Pretrage zvanicnih sajtova

Naslov: 38% zadržavanja, 31% vremena
Opis: 42% zadržavanja, 49% vremena
URL: 13% zadržavanja, 15% vremena

Pretrage sa ciljem transakcije

Naslov: 42% zadržavanja, 28% vremena
Opis: 43% zadržavanja, 56% vremena
URL: 15% zadržavanja, 16% vremena

Multimedijalna pretraživanja

Fokusiranje na slikama: 71% zadržavanja, 76% vremena

Ako bi iz ovih rezultata racunali prosek, dobijamo sledece procente (izraženo je vreme zadržavanja):

Naslov: 39%
Opis: 44%
URL: 17%

Ocigledno je da korisnici Google i Yahoo pretraživanja najviše obracaju pažnju na opis (snippet) kod konkretnih rezultata, a najmanje na adresu (URL).

Kompletne rezultate istraživanja možete pogledati na zvanicnom sajtu, na španskom jeziku, u PDF fajlu.


View the original article here

0 comments: