Pages

Thursday, December 9, 2010

Dobra optimizacija sajta za restoran

Danas je web sajt gotovo neophodnost u marketingu dobrog restorana. Kvalitetan sajt doprinosi imidžu restorana. Medutim, dobro optimizovan sajt može dovesti i goste koji nisu bili sigurni gde žele da odu na veceru. U ovom tekstu cu se baviti odabirom kljucnih reci pri optimizaciji sajta za restorane.
Prema Google Adwords alatu, sama rec “restoran” se u Srbiji i Crnoj Gori traži nešto više od 90.000 puta mesecno na Google pretraživacu. Takode, konkurencija za ovu rec je izuzetno jaka. U pretrazi na Google.com se pojavljuju i sajtovi iz drugih zemalja, rec restoran se isto piše na više jezika. Potrebno je mnogo truda, novca i vremena uložiti kako bi se pojavili za samu rec na prvoj strani, a poseta nije ciljana jer rec traže i ljudi iz raznih mesta (cak i država), ljudi koji su zainteresovani za neku drugu vrstu restorana, … Iz tih razloga, dobro je opredeliti se za nekoliko važnih kljucnih reci i izraza za konkretan restoran i raditi na njima.
Ove preciznije izraze možemo podeliti u nekoliko grupa:

optimizacija sajta za restoran
fotografija Andrej Filev

Brend restorana

Ljudi dosta traže sajtove konkretnih restorana koje vec imaju na umu. Neko želi da na sajtu vidi adresu, neko broj telefona, slike  ambijenta. Svakako da je ovo najvažnije, kotirati se dobro za svoj brend.
Prema pomenutom alatu, evo šta se sve traži na Guglu kada je rec o brendovima:
Restoran frida beograd, restoran little bay, restoran marina novi sad, restoran jevrem, restoran ribarac novi sad, frans restoran beograd, restoran zapata, restoran mali raj, restoran leo novi sad, restoran rubin beograd, restoran panorama, restoran na cosku, restoran opera beograd, restoran porto beograd, restoran maestro beograd, tri sesira, terasa novi sad, … Spisak je veci od 100 imena u raznim oblicima i varijantama, svi sa više od 10 upita mesecno.

Mesto, lokacija

Ukljuciti lokaciju gde se restoran nalazi u jedan od kljucnih izraza pri optimizaciji sajta, takode je dobra ideja. Evo nekoliko od dosta traženih reci iz te kategorije:
Restoran novi sad, restoran novi beograd, public restoran beograd, restorani beograd, restoran u zemunu, niš restoran.

Ponuda restorana

Kakvu vrstu hrane gost može ocekivati, koje su cene, šta je na jelovniku, sve to može zanimati gosta unapred. Iz tih razloga neke od traženih reži na Google-u su i:
Romanticna vecera, restoran menu, restoran cene, cenovnik restorana, restoran jelovnik, riblji restoran, kineski restoran, kineska hrana beograd, indijski restoran, vegetarijanski restoran, meksicka hrana beograd, libanski restoran, japanski restorani u beogradu.

Posebne prilike

Ukoliko restoran ima u ponudi i pogodnosti za specijalne dogadaje, proslave, datume, to je još jedna ideja za dodatne kljucne izraze. Neke od reci i izraza iz te kategorije su recimo:
Svecana vecera, restorani za svadbe, restoran za svadbu, docek nove godine restorani, restoran docek 2010.

Ovo su samo neke od ideja. U konkretnim slucajevima uvek se može naci još kvalitetnih kljucnih reci odgovarajucih za pojedinacne primere a koje bi bile korisne pri dobroj SEO optimizaciji sajta.


View the original article here

0 comments: