Pages

Friday, December 24, 2010

Decormyeyes triler SEO priča

Gotovo neverovatna prica, koja zaista spada u triler, desila se sa sajtom DecorMyEyes koji radi onlajn prodaju naocara.
Prica pocinje krajem juna kada je Clarabelle Rodriguez iz Njujorka, narucila naocare i kontaktna sociva preko ovog sajta, za 361,97 dolara. Sledeceg dana, zvoni joj telefon, covek se predstavlja kao Ruso, vlasnik sajta:


Ruso: Nestalo nam je Ciba Visions sociva. Možete da porucite neki drugi brend.
Rodrigez: Ne odgovara mi drugi brend. U tom slucaju bi mi odgovaralo da mi vratite novac koji sam poslala za sociva.
Ruso: Kakve veze ima? Izaberite drugi brend!
Razgovorom nisu uspeli da reše problem i dva dana kasnije njoj stiže pošiljka u kojoj su samo naocare. Medutim, ona vidi da je u pitanju kopija a ne original kako je pisalo na sajtu. Takode, umesto 361,97 sa kartice joj je skinuto 487 dolara. Nazvala je  telefonom Rusoa, požalila se i obavestila ga je da ce vratiti naocare.
Ruso: Pa šta ja da radim sa njima? Narucio sam ih iz Francuske samo za vas!
Rodrigez: Takode cu obavestiti banku da poništi moju uplatu.
Ruso: Slušaj kucko! Znam gde stanuješ! Ja sam u komšiluku!
Rodrigezova tvrdi i da joj je pretio silovanjem. Istog dana ona odlazi u City Bank, podnosi papirologiju za povracaj novca, što banka odobrava ali procedura traje 60 dana. Kako se taj rok približavao a ona još ne dobija kontaktna sociva, šalje mejl sa upitom Rusou. Ovaj odgovara da ce on nju tužiti. Par sati kasnije je obaveštava da je podneo tužbu i da on traži odštetu od 1500 dolara. Još par sati kasnije, šalje joj mejl sa slikom gde se vidi on kako stoji ispred njenog ulaza. Rodrigezova odlazi u policiju da prijavi pretnje. Nakon dva dana, dobija mejl gde ovaj zahteva da poništi zahtev za povracaj novca, uz opasku “Posmatram te!”. Istog dana ona dobija obaveštenje od banke da obzirom da ih je ona telefonom obavestila da odustaje od pritužbe, oni obustavljaju postupak. Ona ih zove, objašnjava da je to bio lažni poziv i da nije odustala. Opisuje celu situaciju na šta joj službenica iz banke odgovara kako to nije njihov problem.
Sada se približavamo delu koji ima veze sa SEO optimizacijom. Rodrigezova odlazi na sajt Get Satisfaction gde nalazi gomilu pritužbi na DecorMyEyes, i shvata da je taj Ruso i ranije pretio ljudima, varao ih na razne nacine, proganjao ljude mesecima. Pritužbe su iz raznih perioda zadnje 3 godine. Covek koji se njoj predstavljao kao Ruso, nekada je davao ime Stanley Bolds, a nekada Vitaly Borker. Naišla je i na odgovor Rusoa/Stenlija gde on otvoreno kaže: “Što više pišete o meni i mom sajtu, to se bolje kotiram na Google. Negativna reklama je meni cilj”. I zaista, samo na Get Satisfaction sajtu on stalno dobija gomilu linkova prema sajtu. I ne samo na tom vec i na mnogo drugih sajtova gde ga nezadovoljni kupci kritikuju.


Njegov sajt je uz pomoc takve ružne taktike uspeo da se kotira veoma visoko na Google-u za mnoge relevantne pojmove.
Nakon što je i New York Times objavio ovu pricu, juce je reagovao i Google. Odmah su poceli da rade na novim promenama algoritma za rangiranje stranica u rezultatima, i kako kažu, neke izmene su vec vidljive. Potvrdili su da ovakvi linkovi i slicne triler-tehnike nece ubuduce dobro uticati na rangiranje kao što se dešavalo.
A šta ce biti sa vlasnikom sajta i Rodrigesovom, obzirom na prostor koji su veliki mediji dali ovoj prici, verovatno cemo uskoro saznati.


edited:
Uhapšen je. Pravo ime je Vitaly Borker i uhapšen je u Njujorku, 6. decembra. U stanu je pronadeno više komada vatrenog oružja i municija.


View the original article here

0 comments: