Pages

Thursday, September 30, 2010

Kako Google gleda na DJ i Đ?

U jednom od prethodnih tekstova bavio sam se temom šta ljudi više koriste na internetu, DJ ili Ð. Sada bih nešto o tome kako Google gleda na tu razliku. Ima li to uticaj na SEO i na rangiranje stranica na Google? Treba li voditi racuna o korišcenju slova Ð pri optimizaciji sajtova?


Pogledajmo primer pretrage “koji proizvod se svida”, odnosno “koji proizvod se svidja” na Google.com.
Kod upita “koji proizvod se svida”, od prvih 10 rezultata u samo jednom slucaju sporno slovo se piše kao DJ. Taj rezultat je na trecoj poziciji.
Kod upita “koji proizvod se svidja” ista situacija. Samo u jednom rezultatu (takode trecem po redu) koristi se DJ kao u upitu.

Drugi primer neka bude pretraživanje “krema za leda” vs “krema za ledja” na Google.
Pretraga “krema za leda” daje 9 stranica na kojima je autor koristio Ð.
Pri traženju “krema za ledja” 7 puta je korišceno Ð i 3 puta DJ.
Kako vidimo, u oba slucaja je Ð imalo prednost, ali kada se traži rec sa DJ ipak nešto više takvih rezultata se i dobija.

Da vidimo kakva je situacija kod upita sa vecom konkurencijom. Proizvodaci vs Proizvodjaci (u oba slucaja C ima kvacicu, kako bi posmatrali samo razliku za Ð).

Upit Proizvodaci daje 9 od 10 rezultata sa Ð, dakle kao u upitu koji je tražen.
Ako tražite Proizvodjaci, dobijate svih 10 rezultata sa DJ.
Veliki broj sajtova u rezultatima, dakle dovoljno da se nade 10 adekvatnih sa Ð pisanim na isti nacin kao što je korisnik tražio.

Po svemu sudeci, Google ipak vodi racuna o tome kako je korisnik kucao slovo, te i rezultate pretraživanja uskladuje sa tim.


View the original article here

0 comments: