Pages

Wednesday, November 7, 2012

Izgradnja povratnih linkova i kako izbjeći pljusku od Penguina

Većina nas voljela bi da ne moramo graditi linkove, ali ako želite imati koristi od organskog/prirodnog prometa onda zaista nemate izbora. Kako bilo, igra se odnedavno jako promijenila i pretpostavljam da će se nastaviti mijenjati tijekom slijedećih mjeseci i godina.

U ovom postu istaknuti ću ono što ja radim da osiguram da moje stranice imaju dobar ranking i također sam istaknuo koncept koji zovem “slojevi linkova” i kako kreirati povratne linkove na svojoj stranici na siguran i učinkovit način.

Google Penguin i izgradnja povratnih linkova
Pa, ovo ne bi bio dobar post o povratnim linkovima ako u to ne bih uključio Google, zato idemo. Google je napravio značajnu promjenu u načinu kako rangiraju web stranice nazvanu “Google Penguin“. Među mnogim faktorima zbog kojih je Penguin kreiran, jedna stvar je dostupnost kvalitetnih povratnih linkova na web stranicu. Postoje mnogi načini za Google da utvrdi ‘kvalitetu’ povratnog linka, a jedna je varijacija veznog teksta, jer to im daje naznaku autentičnosti prirodnog linka.

Vezni tekst je tekst koji stvara link na neku stranicu. Ne bi trebalo biti masovno iznenađenje ljudima da previše jedne fraze za vezni tekst nađene u linkovima može izgledati sumnjivo za Google, a to povlači kazne. Čak i prije nego se pojavio Penguin, oko 9 mjeseci ranije, vidio sam tekst na zidu sa dodacima za Google’s Panda, i odmah sam počeo osiguravati da moji linkovi imaju veliku količinu različitog veznog teksta. Vjerujem da je to osnovni razlog što moje stranice nije pogodio Penguin.

Što povratni link čini riskantnim linkom?
Slijedeća stvar koju želim istaknuti je pitanje “što čini profil povratnih linkova na stranicu sumnjivim u očima velikog strašnog Google-a?” Postavio sam sebi to pitanje prije oko 9 mjeseci kad je Google počeo mijenjati stvari za SEO marketare. Odgovor na koji sam nadošao je:
•    Previše istog veznog teksta u obliku linkova
•    Link kao komentar na blogovima i forumima
•    Nedovoljno linkova sa web stranica povezanih sa vašim niche (temom)
•    Nedovoljno uređenih linkova (kontekstualnih linkova)
•    Linkovi na stranice koje Google smatra slabo kvalitetnim, to jest Google Panda ih mrzi.
•    Previše linkova koje idu direktno na ciljanu stranicu na niche (temu)
Većina ovoga se samo objašnjava, ali pružit ću neke uvide ispod:

Previše istog veznog teksta
Kako sam spomenuo iznad, morate osigurati da mijenjate tekst za vaše povratne linkove. Ja koristim isti vezni tekst samo oko 20 %. Čak se potrudim da neki moji linkovi nemaju uopće HTML i da su samo URL. Čak ubacim i poneku gramatičku grešku, namjerno.

Linkovi na blog komentarima i forumima
Te vrste linkova je lako dobiti i smatraju se slabo kvalitetnima. Ja više ne kreiram takve linkove za moje stranice.

Nedovoljno linkova vezanih uz temu
Nikad se nisam brinuo o dobivanju linkova sa stranica u istoj niche (temi) ili sličnima, ali to se sad promijenilo. Mislim da, ako vaša stranica nema linkova koji dolaze sa drugih domena u istoj niche (temi) ili sličnoj, onda to može biti vrlo sumnjivo za Google. Postoje načini za dobivanje linkova sa povezanih stranica, kao što su: gostujuće pisanje bloga, komentiranje na forumima, mreža blogova (onih dobrih), kontaktiranje webmastera.

Kontekstualni linkovi
Kontekstualni link je onaj koji se nalazi u kontekstu web stranice, nasuprot onome u liniji sa strane ili u podnožju itd… ja pokušavam nabaviti što je moguće više ovakvih i stvaram takve linkove koji upućuju direktno na moju ciljanu stranicu. Google zna da je takve linkove teško dobiti i znaju da je osnovni način kako ih ljudi pokušavaju zavarati da pomisle kako imaju veliku količinu takvih linkova korištenje mreže blogova. Zato je Google dao sve od sebe da pokuša uništiti mreže blogova.

Previše linkova na stranica koje se smatraju nekvalitetnima
Vjerujem da, ako većina vaših linkova dolazi sa stranica koje su slabe kvalitete, to neće pomoći vašoj svrsi. Sada se trudim još više nabaviti linkove dobre kvalitete, kao što je sa postova iz gostovanja na blogu, ili slanjem emaila webmasterima i ponudom za zamjenu linkova (ne obratno). Ako su svi vaši linkovi na stranicu koju ljudski promet nikad ne posjećuje ili ako ju brzo napuštaju, onda ste opet na vrlo riskantnom teritoriju. Naravno, određeni postotak može biti sa takvih stranica, ali ne sve. Postoje šanse da takve stranice imaju nizak rezultat na Google Panda i zbog toga nije dobro imati link na njih.

Previše linkova za niche (temu)
Također mislim da, ako ste u niche (temi) gdje stranice ne dobivaju mnogo linkova, a vaša stranica ima nevjerojatno visok broj linkova, to izgleda sumnjivo.

Bez linkova sa društvenih mreža
Ako vaša stranica nema linkove iz društvenih mreža kao što su Facebook, Twitter ili Google Plus, onda mislim da vam ni to ne čini uslugu. Uvijek se osiguram da sve moje stranice imaju društvene linkove, jer to izgleda dobro. Idealno, trebali bi graditi stranicu koja dobiva društvene linkove prirodno, ali neke niches (teme) su teže. Ako ste, kako bilo, u niche (temi) koja bi trebala dobivati društvene linkove, a vi ih uopće nemate, onda trčite po riskantnom terenu i preporučujem da ponovo ocijenite sadržaj svoje web stranice.

Slojevi povratnih linkova
Ja postavljam moje povratne linkove u slojevima. To sve znači da ne idu svi moji linkovi direktno na stranicu koju želim rangirati. Oni koji ne idu direktno, idu in-direktno sa linkom na stranicu koja ima svoj link prema meni. Odatle izraz “linkovi u slojevima”. Linkovi koje imam u prvom sloju su oni koje smatram višom kvalitetom, što sam objasnio iznad. Ostalo pomičem u drugi sloj. Takva postavka funkcionira kao štit i zaštićuje glavnu stranicu koja donosi novce, a oznaka prvog sloja sa linkovima povezuje se na vašu stranicu s novcem i dodatno ojačava za veću učinkovitost.

Za završetak, čujem da više ljudi razgovara o uklanjanju linkova za koje misle da su neželjeni, ali trenutno ja to ne razumijem i to vidim samo kao ogroman gubitak vremena. Ako svi krenemo uklanjati linkove koje smo sami ili netko drugi poslali na naše stranice nećemo ništa postići, a mogli bi samo upasti u ruke ‘negativnog SEO-a’.

Sretno sa gradnjom linkova i nadam se da vam je ovaj post pomogao. Ako vam se sviđa moj sadržaj bio bih vrlo zahvalan da ga podijelite preko društvenih mreža:)

0 comments: