Aprila ove godine pisao sam o HubSpot istraživanju o internet marketingu, posetama, iskustvima, rezultatima … Upravo su objavljeni rezultati najnovijeg istraživanja na iste teme, te evo nekih delova vezanih delom za SEO optimizaciju.
O tome koji izvori poseta sajtu su postali važniji u zadnjih 6 meseci, situacija je veoma slicna kao prošli put. Najveci rast beleže društveni mediji i SEO (optimizacija sajtova za pretraživace).
Zašto su firme menjale budžete za inbound marketing?
Oni koji su povecali budžete u 2010. godini, kažu da su to uradili zbog ranijih uspeha sa inbound marketingom (58%), ekonomske situacije (31%) ili zbog promena u menadžmentu (28%).
Firme koje su smanjile budžete kao najvece razloge navode stanje u ekonomiji (92%), promene menadžmenta (12%) i prethodne rezultate sa ostalim vrstama marketinga (4%).
Firme koje imaju do 10 zapošljenih više ulažu u SEO (15% prema 10% kod vecih firmi) i u društvene medije (11% prema 4% kod vecih firmi).
Procentualni udeo ulaganja za SEO u odnosu na celokupna ulaganja u inbound marketing je ostao isti, na 13%. Udeo blogova i društvenih medija se uvecao sa 9% iz 2009. na 15% u 2010.
Sledeci grafik je posebno zanimljiv i potvrduje važnost “long tail keywords” u optimizaciji. Vidimo odnos prosecnog broja dobijenih klijenata/kupaca nedeljno, i broja reci i izraza za koje se sajt pojavljuje u prvih 100 na Google.
Evo prezentacije sa grafickim prikazima kompletnih rezultata:
0 comments:
Post a Comment